Ile błonnika należy spożywać?

Zbilansowana dieta jest podstawą zdrowego i długiego życia. Musimy dostarczać sobie odpowiednie ilości wszystkich witamin, składników odżywczych i innych substancji, które mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Jedną z nich, i jednocześnie sprawiającą największe kłopoty, jest błonnik. Często nie wiemy gdzie go szukać i ile tak naprawdę powinniśmy go jeść.

Ile błonnika powinniśmy jeść codziennie?

Zapotrzebowanie na błonnik u osoby dorosłej wynosi od 30 do 40 gramów dziennie. Wydawać by się mogło, że to całkiem sporo, ale prawda jest taka, że błonnik znajduje się w tylu pokarmach, że bardzo łatwo jest przekroczyć tą normę.

Przedawkowanie błonnika?

Najwięcej błonnika jest w pokarmach pochodzenia roślinnego, takich jak warzywa i owoce. Dlatego dla osoby, która na co dzień odżywia się zdrowo, bardzo łatwo jest przekroczyć dzienne zapotrzebowanie na błonnik. Trzeba na to uważać, bo może to ciągnąć za sobą pewne konsekwencje zdrowotne. Za dużo błonnika w diecie powoduje biegunki, problemy trawienne i może nawet prowadzić do odwodnienia organizmu.

 

Może Ci się również spodoba